Сайт вчителя початкових класів Кулик Юлії Олександрівни

 

Урок-ярмарок з математики у 2 класі




Урок-ярмарок з математики у 2 класі

 

Тема : Повторення таблиць множення числа 2, 3 і ділення на 2. Розв’язування задач.

Мета : Працювати над закріпленням вивченого матеріалу; закріплювати вміння розв’язувати задачі; закріплювати правила порядку дій у виразах з дужками і без дужок; розвивати просторові уявлення, логічне мислення; формувати елементи конструкторського мислення і конструкторських умінь; розширювати знання народних традицій; збагачувати словниковий запас.

Обладнання: Кошики з овочами та фруктами, вишивки, предметні малюнки.

 

Хід  уроку

 І. Організаційна частина

Дзвоник всім нам дав наказ:

-До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно,

Хай мине час недаремно.

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі,

Ми вітаєм щиро вас!

І запрошуєм ласкаво

На урок у другий клас.

-На який саме урок завітали, ми вам скажемо, коли пограємо в гру, що називається «Кмітливе око».

(Вивісити на аркуші паперу запис, запропонувати розставити літери за висотою та прочитати слово ).

Математика

 

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

            -Сьогодні на уроці я хочу, щоб ви:

Не просто слухали, а чули,

Не просто дивилися, а бачили,

Не просто відповідали, а міркували,

Дружно і плідно всі працювали.

            -Сьогодні у нас незвичайний урок. А який саме, ви дізнаєтесь, якщо помандруєте математичною стежиною.

2 · 7 – 8 : 2 · 6 : 2 =9

( Відкривається слово «Ярмарок»)

            Отже , ми потрапили на ярмарок.

            Осінньої пори, коли все добро з садів, городів, полів і лісів було зібрано і звезено у двори, сховано у комори, люди збирались на великий ярмарок, щоб продати надлишок виробленої продукції, обміняти на інший товар і навіть похвалитися вирощеними овочами і фруктами. Чого тільки не було на тих ярмарках!

А ще на ярмарку можна було відпочити й повеселитися, зустрітися з родичами, знайомими, обмінятися думками та секретами.

Тому сьогодні ми хочемо поринути в ту далеку епоху й заглянути на такий ярмарок, що проходив в українських містечках і великих селах.

Увага! Увага! Спішіть_- поспішайте!

Господарі й гості, глядіть, не минайте!

На ярмарок, прошу, гуртом, поодинці!

Чекають на всіх там чудові гостинці!

Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте.

Купуйте, милуйтесь, танцюйте і грайте!

Але ярмарок у нас не звичайний, а математичний. На ярмарку ми повторимо вивчені таблиці множення і ділення, обчислюватимемо вирази, розв’язуватимемо задачі. Ми відвідаємо лотки і виконаємо цікаві математичні завдання. Але для того, щоб зробити покупку на ярмарку, необхідно мати гроші. Які ви знаєте грошові одиниці?

-Грошовими одиницями на уроці будуть ваші знання.

 

ІІІ. Розвиток математичних знань.

 

  1. 1.                   Першим  ми відвідаємо лоток «Поповнення».

Лоточків з яблуками не минайте,

Які до смаку вам, усі збирайте.

Сортів тут багато, усі вони -  різні;

Ось яблука ранні, ось яблука – пізні.

Скуштуйте цю грушу – солодку, духмяну,

У роті, немовби медок, вона тане.

(кожен учень отримує малюнок яблука чи груші і виконує задвання )

І варіант.

  • Хто більше напише прикладів множення  число 2 за одну хвилину.

       ІІ варіант.

  • Хто більше напише прикладів ділення на число 2 за одну хвилину.

            (За правильне  написання всієї таблиці на множення і ділення на число 5 – 2 бали і куплена груша чи яблуко.)

 

  1. 2.                 А тепер ми мандруємо до лотка «Обчислення».

Підійдіть, подивіться  - краса то яка!

Яка то робота, які то узори!

В цих вишивках – пісня  й лани неозорі,

Птахів щебетання, весняні вітання,

Квітковий розмай і калини зітхання!

Беріть, не минайте рушник цей сестрички,

Утріться, й румянець не зійде із личка.

(Вирази прикріплені до рушника)

48 + 20

90 - 60

47 + 15

25 + 36

59 – 31

(За правильне обчислення – 3 бали і куплений рушничок )

 

  1. 3.                 Кругові приклади

 

А ось нам пропонують купити в’язку бубликів.

Для того щоб їх придбати необхідно розв’язати кругові приклади:

3 · 5 + 5          (20 - 10) : 2     5 · 3 + 3          18 : 2 – 6

(За правильна відповідь 1 бал і бублички. )

 

  1. Задачі-вірші.

Ярмарки не бувають без жартів, усмішок.

Пропоную для підвищення настрою задачі-жарти.

Дві лисички, дві сестрички,

Заплели по дві косички,

Скільки разом у лисичок,

Є заплетених косичок?(4

)

Йшли два їжаки.

Несли по три буряки.

А ви їм допоможіть –

Буряки ті полічіть.(6)

 

Змерзли троє поросят,

Зіщулились і тремтять.

Щоб їх відігріти,

Скільки валянок купити?(12)

(За правильну відповідь – 1 бал)

 

ІV.  Розв’язування задач.

 

  1. 1.                 А тепер підходимо до лотка «Задачний».

Дівчата запрошують купити лікарські рослини.

Беріте калину – червоні корали –

Ці кетяги небо і сонце ввібрали.

Напоїть матуся калиновим чаєм –

Недугу ураз, як рукою знімає.

Задача

Посадили 12 беріз, 6лип, а дубів удвічі менше, ніж беріз і лип разом. Скільки дубів посадили?

 

1)                 12+6=18 (д) – беріз і лип разом.

2)                 18:2=9 (д) – дубів посадили.

        Відповідь: 9 дубів.

(за правильну відповідь – 3 бали і куплена калина)

 

  1. 2.                 Лоток «Працьовиті і завзяті».

Ярмарок у нас багатий,

Можете всього придбати:

Буряки, картоплю, моркву,

Дині, гарбузи, капусту –

Тут всього багато й густо!

Отож поспішайте без крику і свар,

Поки не підняли ціни на товар.

 

Розв’язування задач за  скороченим записом.                                                                                                  (На кожній парті – малюнки з овочами. З протилежної сторони – скорочений запис задачі)

Моркви – 3 кг.

Картоплі - ?, у 5 разів більше

( За правильне виконання 5 балів і куплений овоч)

 

  1. 3.                 Лоток «Фантазія».

- Товари на ярмарок везли на возах.

 Подивіться уважно на їх номери: 10, 15, 20, 23, 25, 30, 35, 40.

        - Яке число зайве, чому?

        - Ох і ярмарок, от так ярмарок!

Сюди  йшли не тільки щось купити, а й повеселитися.

 

  1. 4.                 Гра «Ярмаркова жердина»

Жодне свято не обходиться без розваг і забав. Найулюбленішою забавою є ярмаркова жердина – це високий стовп, на вершечку якого знаходиться приз. Хто дістанеться до вершечка математичної жердини – той отримає ось цього півника.( малюнок)

                                   3 · 2 + 10 : 2 – 4 · 3 : 2 · 3

  1. 5.                 Розв’язування нерівностей.

-Усі діти дуже люблять солодощі.

Вам пропонують купити солодких півників. Вони будуть вашими, якщо ви розв’яжете нерівності.

Робота в парах ( на кожній парті – картка з нерівностями)

3 · 2    3 · 4     2 · 5    2 ·7      3 · 4    3 · 3      2 · 8    2 · 6

(За кожну картку – 3 бали і цукерка)

 

  1. 6.                 Робота з геометричним матеріалом.

- На ярмарку можна було придбати живий товар (порося, півень, гусак).

Давайте і ми спробуємо купити гусака.

На партах у вас лежать конверти з геометричними фігурами. Спробуйте з цих фігур скласти гусака. (групова робота).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумок уроку.

            Молодці! Ви виконали всі завдання.

На доброму ярмарку ми побували,

Одні продавали, інші – купували,

Співали, сміялись, та й жартували,

А тепер вже й додому час.

-Чи сподобався вам ярмарок?

- Чим сподобався ?

- Які завдання вам сподобалось найбільше виконувати ?

            Наш ярмарок добігає кінця. Ми зробили багато покупок. І це тому, що ви дуже старалися, застосовували свої знання. Молодці!

Я бажаю вам, щоб завжди на ваших столах був достаток, щоб було що продавати, за що купувати.

Щоб родила щедро нива,

Щоб у хаті все, як слід,

Щоб довіку був щасливий

Український славний рід.

 



Создан 03 фев 2017