Сайт вчителя початкових класів Кулик Юлії Олександрівни

 

Відкритий урок математики 4 клас




Гороховатська  ЗОШ  І-ІІІ  ступенів

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики в 4 класі

на тему: « Задачі, пов’язані з площею прямокутника ».

 

 

 

 

 

 

 

Учителя початкових класів

Кулик Юлії Олександрівни

 

 

 

 

 

 

 

Гороховатка 2013

Тема уроку.  Задачі, пов’язані з площею прямокутника.

 

Мета уроку. Удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на знаходження площі, знаходити одну зі сторін прямокутника за його площею і відомою другою стороною, вправляти у  розв’язуванні задач на знаходження периметра прямокутника; закріплювати обчислювальні навички учнів; дати початкові знання про спортивну гру футбол. Проводити роботу, спрямовану на запобігання змішувань понять «площа» і «периметр»; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати організованість і дисципліну розумової праці дітей.

 

Обладнання. Таблиці для усної лічби, картки для усної лічби, таблиці умов задач,  

   таблиці  на логічне мислення.

 

Хід уроку

І.      Організація класу.

 

ІІ.     Мотивація навчальної діяльності.

-         Сьогодні на урок ми повинні взяти певні риси характеру. Які саме – давайте прочитаємо.

 

У вага

Р озум

О рганізованість

К мітливість

-         А якими ж повинні  бути учні на уроці? Давайте теж прочитаємо.

 

У важні

Ч емні

Н аполегливі

І нтелектуальні

 

IIІ.     Контроль, корекція і закріплення знань учнів.

  1.  Перевірка домашньої роботи

 

32 720 : 8 = 4 090                   49 023 : 9 = 5 447

Серед записаних чисел знайди числа, які збігаються із відповіддю прикладів 

 

4090              50 447               40 900          5447

 Користуючись результатами інших 2 прикладів , складіть рівняння, де х - невідомий від'ємник

     189 028 – х = 34 002

 

2. Усний рахунок

- Діти, урок буде незвичайний тим, що буде присвячений одній спортивній грі. А якій саме, ви дізнаєтесь, коли обчислите приклади і за кодом розшифруєте слово – назву цієї гри.

124 х 4 = □ О              236 х 2 = □ Ф               151 х 3 = □ Н                202 х 4 = □ Б

247 х 2 = □ У              308 х 2 = □ Т                107 х 4 = □ Е                136 х 5 = □ Л

 

472

494

616

808

496

680

 

 

 

 

 

 

 

-         Отже, сьогодні урок ми присвятимо футболу.

За активну участь на уроці, правильні відповіді  ви будете отримувати футбольні м’ячики. В кінці уроку ми визначимо кращого «гравця».

 

3. Каліграфічна хвилинка

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати вправно

До роботи я берусь.

А на каліграфічну хвилинку ми запишемо двоцифрове непарне число, яке на 1 більше від найменшого двоцифрового числа.

Яке це число? ( 11 )

Це число ми записуємо недаремно, бо воно також пов’язане із футболом. А хто знає, як воно пов’язане з футболом? ( 1. Команда має 11 гравців.  2. Штрафний удар, який призначено за правопорушення, б’ється з 11 метрів.  )

 

4.  Математичний  диктант

     А скільки команд грає на полі? (2).  Отже, слухаємо перше запитання.

1)     Скільки всього футболістів грає на полі під час гри? (22)

2)     Скільки потрібно пошити футбольних форм, якщо у змаганнях беруть участь 8 команд? (88)

3)     Скільки триває футбольний матч, це число на 10 менше від найменшого трицифрового числа? (90)

4)    Один ряд стадіону може вмістити 200 глядачів. Скільки глядачів поміститься на 4 рядах стадіону? (800)

5)    Футбольний м’яч можна зважити. Це число складається із 4 сот., 5 дес., 3 од. грамів. Яка маса м’яча? 

 

IV.    Опрацювання нового матеріалу.

1.Розвязування задач

Наступний наш етап уроку – розв’язування задач. І зараз ми звернемося до «Книги рекордів Гіннеса». Що це за книга, хто знає? (В цю книгу занесені найбільші рекорди світу)

У 1994 році був записаний рекорд, який установив італієць Крістіан Вьєрі. Він безперервно набивав футбольний м’яч протягом 7 год 5 хв 25с

А  в 1996 році до книги був записаний новий рекорд бразильця Рікардіньо Нереса, який ногами і головою підкидав м’яч, але вже на 12 год 3 хв 6с більше. Отже, протягом якого часу підкидав м’яч Рікардіньо Нерес?

7       год 5 хв 25 с + 12 год 3 хв 6 с

 

2.Розв’язування задач на знаходження Р і S

Прийшов час нашої наступної задачі. Але, щоб обчислити цю задачу, нам необхідно з вами згадати, що таке периметр. (Периметр – це сума довжин всіх сторін).

А що таке площа? Як її знайти? (Потрібно довжину помножити на ширину )

Діти, подивіться на дошку. Перед вами знаходиться стадіон. М повинні знайти  Р і S стадіону, якщо довжина його 80 м, а ширина – 40м.

Р = ( 80 + 40 ) х 2 = 240 м            S = 80 х 40 = 3200 м²  

 

3.Бесіда про історію розвитку футболу

Хто знає, що таке «стадіон»? А в якій країні народився футбол?

Футбол започаткували англійці. З англійської мови слово « футбол» перекладається як фут – нога, бол – м’яч, тобто м’яч для ноги. Раніше у грі брало участь багато людей, близько 100 гравців,  і правил для цієї гри не було. Так як під час таких ігор було багато травмувань,  то в 1313 році заборонили в неї грати. А згодом, в 1663 році,  заборону зняли. Скільки років тривала заборона футболу? Як знайти?

1663 – 1313 = 330 (р)

В 1663 році ввели ще одне нове правило для футболу. Це правило про заборону брати м’яч руками. Це правило триває до цих пір. Скільки ж років триває це правило? Як знайти?

2014 – 1663 = 351 (р)

В 1870 році було введене ще одне правило, за яким визначалася кількість гравців однієї команди. Це 11 футболістів. Визначте, будь ласка, скільки років діє правило про 11 гравців?

2014 – 1870 = 144 (р)

 

4. Знаходження невідомої сторони за  S і відомою стороною

    Футбольне поле складається з 3 частин. Кожна частина має свою площу. Загальна ширина– 50м. Як знайти довжину футбольного поля?

 

 

 

1000 м²

 

 

2000 м²

 

 

1500 м²

 

 

1000 + 2000 + 1500 = 4500 м²         4500 : 50 = 90 м

 

5. На стадіонах є багато бігбордів.  Давайте знайдемо ширину бігборда, якщо його площа 15 м², а довжина – 5м.

 

6. Чи можна за відомим периметром квадрата обчислити його площу? (Так)

 

               S - ?          Р - 200см

 

Площа - ?

                                                                200 : 4 = 50 см – сторона квадрата

                                                                50 х 50 = 2500 см²

 

 

 

7. Самостійна робота

Р    = 244см

S    = ? см2

 

8. Розвиток логічного мислення                                                  

        Площа 24см2,      площа 16см2        .  Знайдіть площу заштрихованої частини.

 

 

 

 

 

 

V.      Повторення матеріалу та узагальнення  знань учнів.

От ми з вами підійшли до останнього завдання. На дошці записані приклади, ви їх обчислюєте усно, відповіді ви бачите на мячику. Ви підходите до цієї відповіді і зриваєте завдання, яке потрібно буде виконати.

 

22 + 47 = 69                   В якій країні народився футбол?

48 + 23 = 71                   Що означає слово «футбол»?

2500 : 100 = 25              Скільки гравців у футбольній команді?

 

 

VІ.     Підсумок уроку

VІІ.    Домашнє завдання

Обчислити  S і Р своєї кімнати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Создан 03 фев 2017