Сайт вчителя початкових класів Кулик Юлії Олександрівни

 

Гра "На казковому полі".




Гра  «На казковому полі».

Мета: Врахувати особистісно-орієнтовний підхід до учнів, зробити справжнє свято для дітей, створити атмосферу радості, насолоди від творчості учнів.

Оформлення. Зупинки, квітки, ілюстрації казок, виставка книжок.

Ведуча. Сьогодні ми помандруємо Долиною  Казки. Це дуже велика Долина. Зупиняючись на кожній зупинці, відкриватимемо нове, цікаве.

Дуже звичне для нас слово «казка», а який великий зміст ховається за цим словом! З чим асоціюється у вас це слово?

Казки почали складатися ще в глибокій давнині наро­дом і передавалися в усній формі зі століття в століття, від покоління до покоління. Над казкою працювали сотні, ти­сячі людей. Хто знає, як такі казки називаються?

Правильно, це народні казки. Перша зупинка, якою ми будемо подорожувати, це -  Народна.

(Ведуча  вивішує назву зупинки поруч із виставкою книжок «Народні казки» ).

—  Які ви знаєте народні казки?

—  Хто може переказати свою улюблену казку?

—  Чому вам подобається саме ця казка?

В результаті колективної творчості казки змінюва­лися, доповнювалися новим змістом, і тому часто одна й та ж народна казка має різні варіанти. Так, наприклад, українська народна казка «Івасик-Телесик» та російська народна казка «Гуси-лебеді».

(Вчитель читає казки).

—  Скажіть, що спільного і відмінного в цих казках.

—  Яка головна думка казок?

А зараз ми зайдемо в гайок  Народний.

(Виходять герої казки «Рукавичка» ).

—  Чи впізнали ви цих героїв?

—  З якої вони казки?

—  Як одним словом можна назвати цих героїв?

Отже, зупинка Тварин.

—  У яких казках мешкає ця Лисичка? Жабка? Вовк?

Наступна зупинка Фантастична. Я прочитаю каз­ку «Бабина дочка і дідова дочка», а ви скажіть, що в ній незвичного?

—  Які ви ще знаєте фантастичні казки?

Пройдемося до наступної зупинки — «Соціально-по-

бутової».

(Переказ учнем казки «Лінива». Демонстрація. вис­тавки «Народні казки» ).

(Виходить Кіт у чоботях).

Кіт.

Шановне панство, всім вам «няв» Своє я щиро надіслав, Скажу відверто, без обману,

Братерство завжди поважав. Я чоботи своі стоптав, Багато чого взнав, І хитрощі, і чари злі, У ріднім краї, на землі. Але сьогодні, у цій залі, Забув я геть про всі печалі. Приємно разом з вами бути, Хоча б на мить про все забути.

—  Ви мене впізнали?

—  З якої я казки?

Ведуча. Казки, як правило, розповідаються, а не читаються. Ці традиції збереглися з давніх часів, коли люди не знали писемності. Одні розповідали, а інші, такі, як І. Франко, О. Пушкін, Г-Х. Андерсен записували ці казки. Щось доповнили, щось змінили, і ми з вами отри­мали авторські казки. Наша подорож продовжується, ми на  квітковій зупинці Казкарів.

(Демонстрація збірок казок братів Грімм,                    Г-Х. Ан­дерсена).

—   Зупинимося біля квітки  №1 І.Я. Франка.

—   Ця людина присвятила своє життя віршам для до­рослих, але написала чудові казки для дітей: «Лис Мики­та», «Фарбований Лис», «Ріпка».

(Інсценізація казки «Фарбований Лис» ).

—  Ми біля квітки №2 О.С. Пушкіна.

(Демонстрація портрета).

—   Коли О.С. Пушкін був маленьким хлопчиком, його доглядала няня Арина Родіонівна. Вона знала дуже ба­гато казок і розповідала їх своєму вихованцеві. Згодом О.С. Пушкін написав казки, взявши за основу розповіді своєї няні.

—   Які казки О.С. Пушкіна ви знаєте? (Демонстрація ілюстрацій до казок О.С. Пушкіна).

Ми біля квітки №3 Г.-Х. Андерсена. Він жив у бідності, але вдома у них завжди було чисто. Ще з дитин­ства Г-Х. Андерсен вигадував історії. Та все ж не міг пока­зати їх дорослим. Рішучість прийшла пізніше. Тоді вияви­лося, що ці історії називаються казками. Вони дають лю­дям втіху і приносять радість. Бо кожна казка закінчуєть­ся щасливо.

А зараз я пропоную зазирнути до будинку Г-Х. Андер­сена, куди нагодилися Кай і Герда. (Уривок із казки «Снігова королева» ).

От наша подорож і скінчилась. Я вважаю, що жодна з книжок не пройшла повз вас. Якщо ви прочитаєте каз­ки братів Грімм, Франка, Андерсена, то ви відкриєте для себе багато цікавого. Подорожуйте Країною казок.



 



Создан 02 фев 2017